måndag 14 mars 2011

Tidiga morgnar och babysim...

Även denna söndag blev bloggfri. Men vi var piggare än förra söndan, kanske beroende på sonens nya rutiner. Efter att förut ha varit uppe länge på kvällarna och sovit länge på morgnarna har han nu lagt om sina dygn. Kanske är det våra promenader och all frisk luft men sedan i slutet av veckan slocknar han nu som små killar ska vid åttatiden på kvällen. Problemet är att han vaknat 05.24 varje morgon. Varje morgon. Torsdag, fredag, lördag, söndag; sätter sig upp i sängen, gnyr lite, pekar på dörren, och när jag tittar på min klocka är den 05.24 Pip! Just 05.24 känns som en sådan där tid då det inte går att göra mycket annat än att gå upp. Mammas väckarklocka ringer om 36 minuter och hon går hemifrån om 1 timme och 36 minuter. Det bästa man kan göra är att gå upp. På helgen är det förstås lite annat, men, va faan, tänkte jag både på lördag och söndag och sen gick vi upp. Vi gjorde frukost och lät mamma sova, ialla fall en liten stund till.

Vi har idag gjort en ny premiär. Jag och sonen har varit på "plask & lek" och sonen har fått vara i en bassäng för första gången. Det första intrycket var gott men sonen verkade mest upptagen av den nya miljön och inte så mycket av badupplevelsen som sådan. Han kanske behöver en vecka på sig för att smälta intrycken till nästa gång. Mitt eget intryck var att vi var de enda nybörjarna, trots ängsliga blickar även från övriga vuxna, eftersom plask&lek-ledaren drog i gång med ett ryck. Knappt ett "hej och välkomma" innan vi förväntades hänga med på vattenövningarna. Nu var det inte hela världen och har man bara ett 30-minuters program gäller det naturligtvis att komma igång. Men som sagt, mer om sonens och mina egna reaktioner kommer nog efter att vi deltagit ytterligare en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar