onsdag 16 mars 2011

Allting går att sälja...

Med mördande reklam säger visan...
När jag och sonen promenerade i söndags reagerade jag på den här reklamen som dykt  upp lite varstans;

Kalla mig gammaldags, men det kändes som att detta var ett nytt lågvattenmärke i det privata entreprenörskapet. Visst, visst ”man står själv för sina handlingar” men bara att komma på tanken att starta en webbsite för att möjliggöra otrohet är för mig helt barockt. På något vis skulle jag ändå velat sitta med på det fikamöte/projektuppstart/fylleslag där idén kläcktes. Bara för att få höra hur snacket gick. Att det dessutom redan verkar som om siten blivit hackad så att den 100%-iga anonymiteteten gått om intet är ju både väldigt roligt  och väldigt väntat.
Strax efter möttes vi av detta reklamerbjudande:

Som kanske säger något om Stockholms syn på kontinenten. Det glädjer mig i alla fall att man på kafeérna numera tar allvarligt på problemet med kaffedrickandet som går allt längre ner i åldrarna…

Tillägg 18/3.
Ser nu att fler har reagerat på Vicoria Milans affärsidé. Bla på Svd: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ny-dejtingsajt-lockar-med-otrohet_6013191.svd
Det som förvånar mig lite är att så  många i sina kommentar och bloggar verkar tycka att otro som business är en bra idé.
//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar