tisdag 29 mars 2011

Sommartidsfiasko.

Som jag beskrivit tidigare är sonen en morgonpigg liten filur som oftast vaknar mellan 05.10 och 05.30 på morgnarna. Jag såg därför fram mot övergången till sommartid eftersom jag trodde att sonen som inte kan klockan skulle vakna i samma ”soltid” men klockan skulle då vara framflyttad till mellan 06.10 och 06.30. Men tror ni inte på faan... Sonen har också ställt om till sommartid! Vi har både måndag och tisdag klivit upp 05.10 sommartid. Det innebär att min kroppsklocka har stått på 04.10 när vi gått klivit upp. Jag ställde så stort hopp till sommartiden men nu vill jag bara skriva till min riksdagsledamot (vem det nu är) och kräva att klockan flyttas fram ytterligare en timme så att jag får min morgonsömn tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar