onsdag 20 april 2011

Folktomt...

Ja, jag vet. Låtlistan har tagit över. Det handlar inte längre om mina och sonens dagar tillsammans och hur de går. Men jag ska försöka bättra mig. Inom kort åker vi till Stugan för att titta om den står kvar och har töat fram och inte minst för att kika in på det som skulle kunna vara ett badrum. Dessutom och inte minst för att hälsar på morfar och mormor och då kanske det blir mindre låtlista och mer pappablogg. Vi är förresten de sista som lämnar stan för att åka bort. Sonen och jag gjorde en utflykt till affären i förmiddags och en promenad nu efter lunch. I morse blev jag misstänksam att det gått larm om att Khadaffis styrkor är på väg och att Stockholm ska utrymmas, men jag har gjort samma promenad i snöoväder kl nio på kvällen för att hämta pizza och mött fler människor än vad vi gjorde idag. Gatorna är öde och det var först inne i köpcentret där några andra vilsna stackare sökt skydd, som vi mötte någon. Tydligen har alla i våra kvarter ett lantställe eller en slalombacke att åka till. Dessutom verkar man vara mer ledig om man inte är pappaledig och kan lämna stan tidigt inför påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar