onsdag 13 april 2011

Låtlistan dag 03 – en låt som gör dig glad

 Oh, Mon Oeil!
Jag har gillat och gillar fortfarande musik men har aldrig varit den som farit på konserter. Det mest ”bara blev så”. Därför har jag aldrig gått och väntat i veckor på att få just ”dom där biljetterna”. På att få göra ”den där resan” till ”den där arenan” där just ”den där gruppen”, ”min grupp”, uppträder.

Direkt när jag flyttade hemifrån hamnade jag i Östersund och kom att bli staden och Jämtland trogen i 17 år. Östersund var ingen konsertstad. De populära grupperna reste land och rike kring men stannade aldrig till i Norrlands inland, Sveriges mittpunkt, min nya hemstad. När Storsjöyran kom igång på allvar blev det lite ändring på konsertutbudet, åtminstone under en hektisk helg varje år. (Vi får anledning att återkomma till detta.) När den här gruppen faktiskt kom till Östersund var de mitt i sin mesta popularitet, hade just släppt sin Lp och spelades på radio. Att de hamnade på nattklubben ”After Eight” i Östersund måste helt och hållet ha berott på ett misstag från deras bokningsansvarige. Hur som helst; jag var där. Det var bra. Och alla väntade vi på den här låten.  När jag själv tittade igenom videon på Youtube såg jag kommentarerna som någon lämnat; ”Hur kunde dom INTE bli världskända?”  Jag vet inte, men Mind Your Eye med Lolita Pop förtjänade ett bättre internationellt öde. Notera också att någon av kommentarerna handlar om videon som faktiskt ser ut att kunna vara av betydligt modernare datum om man jämför med andra samtida svenska grupper.
Så med Motiveringen;
Jag blir i alla fall glad – varsågoda, håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar