måndag 11 april 2011

Låtlistan Dag 1 - Favoritlåten

Vånda.
Trodde inte att jag skulle ta detta på så stort allvar. Att presentera sin favoritlåt borde väl inte vara så svårt. Dessutom låter det väl väldigt pretentiöst att ha problem med en sån sak, gör det inte? Lite som om man visste allt om bra musik. Och det finns ju så många låtar som nån gång varit favorit och beroende på när man gör sitt nerslag i tiden skulle valet bli olika.
Nåväl jag väljer denna!
Trots att den skulle kunna platsa på andra ställen på listan blir det som nr 1 den går in.

Motiveringen: Påminnande om en yngre sorglösare tid där man kunde åka SAAB V4 i rasande fart mitt i natten med bilstereon på fullaste volym med den charmige, underhållande, galningen Roffe N som om det var den naturligaste sak i världen.
Det är ju känslan man vill åt!                                                                         

2 kommentarer:

  1. Märkligt detta! Det var länge sen jag hörde den här låten, älskar den. Men så på mindre än en vecka dyker den upp i flera olika diskussioner. Jag ser det som ett tecken och börjar redan imorgon lyssna in mig lite mer på Simple Minds som av någon märklig anledning förbisetts av mig. Nått tips om var jag ska börja?

    SvaraRadera
  2. Startpunkten borde vara albumet New Gold Dream med bla "Promised You A Miracle" och "Glittering Prize".

    SvaraRadera