torsdag 8 september 2011

Låtlistan dag 26 – en låt du kan spela på instrument

Jag spelar inte. Har inte ens deltagit i de där omtalade lektionerna under grundskoleåren hos den kommunala musikskolan som sägs ligga bakom ”det svenska musikundret”. Jag bodde utomlands med mina föräldrar i de låga  grundskoleåren och när jag kom tillbaka till min klass hade de redan klarat av blockflöjt och grundackord på gitarr. Det finns några dimmiga minnen av musiklektioner från högstadiet men det var på den tiden då så lite insats som möjligt skulle läggas på att faktiskt lära sig nåt under timmarna i klassrummen.
Jag lider lite av detta i dag och kan känna att det är en bit allmänbildning som saknas. Det där att kunna ta ned en gitarr från väggen och faktiskt plinka fram ”house of the rising sun.”

Men - Nu kan jag alltså inte. Men i somras  plockade jag ner stuprör när vi målade färdigt stugan och tillsammans upptäckte jag och sonen att vi nog skulle klara av den här:
Håll till Godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar