onsdag 7 september 2011

Låtlistan dag 25 – en låt som får dig att skratta

Massor av den musik som jag redan listat i min musiklista har texter som är obegripliga eller i de flesta fall tvetydiga. Ändå är jag ganska barnslig på det viset att jag gillar musik med berättande text. Det finns flera exempel på viskonst som får mig att skratta men i valet mellan att platsa här på plats 25 eller på plats 29 som ”en låt från min barndom” gör jag valet att ta in Cornelis Vreeswijk på dagens plats. Om ni bidar er bara lite grann får ni se och höra mitt val för låt nr 29.
(Hoppa in 15 sek så slipper ni en massa introtrams)

Jag lägger dessutom in en brasklapp och listar en alternativ låt för dagens placering. Ni som känner till Jävlar Anamma uppskattar kanske mitt val och känner ni inte till dem kan ni ju ta och lyssna in min ”first runner upp”:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar