tisdag 6 september 2011

Låtlistan dag 24 – en låt du vill ha på din begravning.

Jag är som sagt en gammal farbror med liten son. Just den lilla sonen gör att jag inte har för avsikt att gå på min egen begravning på ett bra tag ännu. Samtidigt… under det senaste året har två f.d kollegor tillika jämngamla kamrater gått bort väldigt plötsligt.

Själva grejen med begravningen är ju att man ska ta avsked, minnas och inte minst sörja. Förhoppningsvis tillsammans med andra som gör att man kan dela sin sorg så att den blir lite, lite mindre.
Begravningar i sig är svåra tillställningar och som jag berättat om tidigare kan låtval få följder. Att välja ut en låt kan alltså innebära både att minnet har lättare att leva vidare men också att man förstör en låt som någon faktiskt tycker om.
Men jag skulle vilja ha den här:

Alan Parsons Project - Old And Wise

Håll till Godo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar