torsdag 12 maj 2011

Låtlistan dag 16 – en låt som du brukade älska men nu hatar

Jag vet inte om jag trots inlägget dag 2 hatar några låtar. Än mindre såna som jag en gång älskat. Visst finns det låtar som jag aldrig gillat (se tex dag 2) och sådana som jag inte längre vill höra (se dag 4) men att säga att jag gått från kärlek till hat på någon låt… njaee, det funkar inte. Jag kan i och för sig räkna upp fler hatobjekt än Boten Anna men då gäller det låtar som ”bara” gått från ogillande till mer ogillande. De låtar som jag en gång älskade har nog bara fallit ur mitt medvetande och gömts i glömlighetens stora arkiv tillsammans med gymnasiala kemikunskaper, namn på viktiga människor som man egentligen borde komma ihåg och lösenord som egentligen borde funnits nerskrivna.
Men just nu när jag sitter här och skriver så kommer det några låtar för mig:
Som alla dessvärre I mina ögon åldrats med ovärdighet och inte längre framstår som lika fräscha som den dagen de kom.
Så det blir upp till er att välja en – Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar