onsdag 18 maj 2011

Låtlistan dag 20 – en låt du lyssnar på när du är arg.

Jag är sällan arg. Jag får däremot erkänna att jag ibland blir irriterad och ibland besviken.
Irriterad och besviken blir jag av olika anledningar och förmodligen av samma anledningar som de flesta andra; för att andra människor i vardagen helt enkelt beter sig dumt, för att någon inte gör som jag velat och sagt eller för att något helt enkelt går mig emot.
När jag väl blir arg blir jag väldigt arg. Alldeles för arg för att lyssna på musik. Och skulle någon, vem som helst, komma och säga till mig när jag var riktigt arg;” sätt dig och lyssna på en låt…” då skulle det förmodligen smälla.
Det finns ”arga låtar”, låtar som signalerar ilska men jag skulle alltså inte lyssna på dem om jag var arg. Det jag skulle behöva är istället låtar som lugnar ner mig så jag inte gör mig olycklig.
Då skulle det kanske funka med den här: En storslagen och vacker låt med en knasig text om att det händer konstiga saker i världen; till och med straighta män läser modetidningar…
Rufus Wainwright -  Oh, What a World.

Så är ni arga, passa på och varva ner och håll till godo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar