söndag 15 maj 2011

Milleniuminspelning

Regn och rusk idag på förmiddagen. Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, sägs det. (Vilket i och för sig inte är sant men vistelsen utomhus blir lite mindre odräglig om man är bra klädd…) Eftersom sonen fått nya stövlar i veckan gick vi därför ut på vattenpölssafari för att testa regnkläderna. När vi väl kommit ut sprack det naturligtvis upp och blev varmt och istället för att skydda mot regn och rusk höll våra vattentäta kläder på att ta livet av oss. Men vi hittade i alla fall vattenpölar att plaska runt i.
Sonen plaskar runt…


Efter en promenad kom vi till lekparken där jag insåg att det var filminspelning på gång och av antalet uppställda lastbilar gissade jag mig till att det var nåt större projekt som pågick.  Jag kunde i alla fall med mina begränsade kunskaper inom film-, och tv-produktion sluta mig till att det i vart fall antagligen inte var Erik & Mackan eller 100-höjdare som var i farten. 

 Några av de många bilarna som går åt för att skjutsa Daniel Craig...

Det visade sig också att det var lite större än så. Jag och sonen hade hamnat i inspelningen av Hollywoodversionen av Millenium! Tyvärr kan vi inte rapportera nåt smaskigt skvaller och inte heller fick vi fika med skådisarna i det stora partytält som fanns uppställt men om många år kan vi alla fall säga ”vi var där!”

Sonen äter skorpor och struntar i Daniel Craig…

Sonen ignorerar Gärdets T-banestation och den framkörda ambulans där Daniel Craig sitter...(säger vi)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar