lördag 7 maj 2011

Låtlistan dag 13 – en låt som är guilty pleasure

Jag inleder med att erkänna jag till och med är osäker på vad begreppet "Guilty Pleasure" innebär. Jag tolkar det som att det handlar om nåt som jag gillar men som jag med min "goda smak" inte borde gilla. Beroende på vilken utgångspunkt man intar finns det väl flera skäl till vad som statuerar underlaget till vad som kan anses vara Guilty Pleasure för just mig. Min ålder, mitt yrke, mina musikaliska preferenser som 18-åring och hur de sedan format min musiksmak eller vad det nu är. På listan över mina Guilty Pleasure låtar borde det väl finnas båda svensk HipHop Tex Fattarú och Timbuktu,  Kylie Minogue, Shiley Clamp, Rammstein mfl som jag kanske inte borde gilla utifrån någon av de ovanstående kriterierna.

När min låtlista inleddes konstaterade jag att jag nog egentligen inte har så avancerad musiksmak och inte har hängt med på senare år. Jag var ung på 80-talet och 90-talet men sedan dess har jag mest slölyssnat och ganska lite av det jag hört på senare år har fastnat. Men jag plockar fram Robbie Williams som Guilty Pleasure-joker. Take That till trots så får han berömmas med att göra storlagen schlagerpop för lätt konsumtion och jag har gillat hans videos. Jag velade mellan Millenium och Supreme som jag båda tycker har välgjorda små filmepos. Valet framgår nedan.  
Så ni som vill – Håll till godo och passa på och skämsnjut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar