tisdag 10 maj 2011

Låtlistan dag 15 – en låt som beskriver dig.

Vånda!
Jag trodde att det var det hela låtlistan handlade om. Att beskriva vem man är utifrån musik. Att plocka ut en enda låt som skall vara ”jag” är fullkomligt omöjligt. Förvisso finns det låtar som beskriver vad jag gör, tycker eller gillar. Man en som beskriver mig?
För att beskriva vad jag gör skulle man kunna ta den här gamla klassikern.
Notera att detta är originalet med bröderna Bolland från Lp:n "The Domino Theory" som jag lyssnade på långt innan jag likt Karl XII visste att det var detta som hädanefter skulle bli min musik (Här skockar jag förnöjt åt min egen underfundighet och ni som inte förstår den kvicka historiska referensen får väl Googla…) Status Quo gjorde senare en 90-tals version som fick mer uppmärksamhet men naturligtvis inte var lika bra!
Vare sig ni gillar't eller inte får ni så lov att hålla till godo!

Bolland - You're in the Army now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar