lördag 14 maj 2011

Låtlistan dag 17 – en låt som du ofta hör på radio.

Jag envisas med att lyssna på Sveriges Radio. Oftast P3, fast jag är för gammal och inte återfinns i deras målgrupp, ibland P4 som jag enligt SR själva tydligen ska lyssna på, allt enligt deras målgruppsprofilering.  Detta gör jag delvis för att kunna lyssna på ny musik. De privata alternativen, Radio Risk, Skurk, Uttjatade Favoriter och vad de heter har i vart fall inte tagit  som sin uppgift att släppa fram nya grupper och artister. Nej – Gud förbjude, här är det redan etablerade artister och låtar som redan är populära som man kan lyssna på. Deras programledare sen … Fylking är väl (eller var) rolig i rosa träningsoverall men i radio – nej! Alla andra är bara pladdriga och svamliga i mitt tycke och mitt särskilda hatobjekt är Adam Alsing som jag bara inte klarar av att lyssna på. (kanske ett särskilt inlägg i frågan är befogat). Så vill man höra en låt man aldrig förut hört av en artist man aldrig hört talas om finns bara Sveriges Radio för mig, ville jag däremot höra Maria Carey waila sig redlös 14 gånger under en dag eller höra Eric Saade och Måns Zelmerlöw i ett melodifestivalmedley från helvetet skulle jag nog välja Adam Alsing, Gry Forsell eller Fylkings kanaler.  (Här hämtar jag andan för att sluta skaka av upprördhet och konstaterar att jag kanske frångått ämnet lite grann.)
Den låt som jag däremot uppfattar som etta på spellistan just nu är denna:


Så oavsett vilken radiostation du föredrar – Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar