onsdag 31 augusti 2011

Låtlistan dag 22 – en låt du lyssnar på när du är ledsen

Efter ett många veckor långt uppehåll tar jag ett tag i låtlistan igen. Den Låtlista som sånär fick mig att lägga ner bloggandet helt och hållet. Men - man ska ju slutföra sånt man påbörjat och finns det ännu nån som bryr sig om mina inlägg så varsågoda!

Vånda -  det blir svårare och svårare.
Det är inte enkelt att plocka ut en låt (ja, jag har sagt det förut, jag vet). Man kan ju lyssna på en depplåt för att bli glad när man är ledsen eller välja att ta till en riktigt mollstämd ledsenlåt för att ytterligare kunna borra ner sig i sitt eget elände.  Jag har plockat ut två ledsenlåtar. Båda storslagna i sitt vemod och framförda på storslagna sätt. Tycker jag. Om den ena eller andra kan hänföras till någon, båda eller ingen av kategorierna ovan låter jag er avgöra; håll till godo!

Ni får välja på dessa:
Calling You - Bagdad Café / Alla Har glömt - Freddie Wadling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar