tisdag 22 maj 2012

Elgigantens såkallade service.

Efter en väldigt lång väntan på min laptop som Elgigangstern sagt att de skulle laga mot betalning har jag idag återigen tvingats ringa upp och fråga var min dator har tagit vägen.

Jag lämnade in datorn den 6.e april och fick besked den 16.e i samma månad om att "verkstaden var tvungen att beställa reservdelar" som skulle komma inom max 8 dagar. I slutet av vecka 17, 12 dagar senare, ringde jag och frågade hur det gick och fick beskedet att "det är lite problem med reservdelarna" och jag skulle få besked i vecka 18. I vecka 18 fick jag besked att delar skulle komma den 14.e maj (vecka 20) och hade de inte gjort det skulle det bli tal om inlösen eller en ersättningsdator. När jag ringde den 15.e i vecka 20 fick jag återigen veta att det "var lite problem med reservdelarna" och att de skulle komma den 21.e (vecka 21). 

När jag ifrågasatte vad de höll på med och började kräva min dator tillbaka kontrade kundtjänst med det föga uppmuntrande beskedet att "eftersom det inte rör sig om ett garantiärende så är det inte prioriterat". Att jag just för att det inte är ett garantiärende accepterat och godkänt en reparationskostnad på över 2000 kronor verkar inte påverka Elgigangstern eller deras vilja att reparera min dator. Samtalet avslutades dessutom av kundtjänsten med ett ganska bister besked om att "så det är bara att vänta!"


Idag när jag ringde mitt veckosamtal till kundtjänst fick jag veta att "min kollega förklarade ju hur det ligger till i förra veckan" med en ganska myndig ton. (tonfallet fick mig att väldigt mycket vilja kunna titta in i min kundlogg för att läsa handläggarkommentarerna som finns där..)
- Jo, sa jag, men hon sa också att det skulle komma reservdelar och bli fixat den 21.e, nu har det gått till en vecka och den 21.e var i går och inget har hänt,  nu har det snart gått två månader och jag undrar hur länge till jag ska behöva vänta?

Återigen måste de nu ringa butiken som ska ringa till verkstaden och sen ringa mig för att lämna besked....

Efter varje samtal förbannar jag mig själv för att jag inte har förmåga att bli arg på riktigt och läxa upp dom.


Och när jag tänker på det har jag mest bara dåliga erfarenheter av Elgigangsterns kundtjänst och reparationsservice. 

Det var Dyra Electroluxdammsugarn som gick slutade funka efter bara 3 månader och som det tog nästan lika lång tid innan Elgigangsterns kundtjänst kunde kläcka ur sig att det faktiskt inte fanns reservdelar att få tag på. Sen var det sambons laptop där elkontakten försvann in i datorn när den var ett halvår och Elgigangstern helt frankt vägrade att ta in den för reparation med motiveringen att "de är så billiga". Den gången lyckades jag att få den fixad bara genom att bege mig till en annan butik där man självklart tog in min dator och dessutom fixade den på garantin,  men summa summarum får jag säga :

Elgigangstern - ni imponerar INTE på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar