torsdag 19 januari 2012

Om du inte vill va' min vän...

kan du ju lyssna på något av följande råd.
(Och Gnällgubberiet, som jag ville undvika, fortsätter)

1. När jag ska ta bussen kan Du hälla minst en deciliter parfym över Dig själv, den lilla vadderade Moncler-jackan och den pippinetta Busnel-scarfen innan Du bufflar Dig in förbi mig och ger Dig ut bland allmänheten . 
Eftersom Ditt luktsinne är känsligt, människor ofta luktar illa och därför faktiskt borde ta hänsyn!
("liten tant¨~30"  Bussen, fredag kl 0900)

2. När jag står och läser de små kantetiketterna på systembolaget för att hitta nåt lämpligt rött kan Du och din lodenrock kliva in framför mig och läsa först. 

Eftersom Dina val av vinflaskor är så mycket viktigare än andras och det får alla andra faktiskt ta hänsyn till!
("liten farbror" Systembolaget fredag kl 17.00)

3. När jag kör bil i staden kan Du och Din Priustaxi tränga Er före vid ett avsmalnande vägbygge  för att sedan köra nästa kilometer i knappt promenadfart medan du SMS-ar, blir stående vid grönt vid trafikljus och gör oförberedda kursändringar och plötsliga inbromsningar.
Eftersom Du ju faktiskt jobbar i din bil, som dessutom är miljöklassad, och det får alla faktiskt ta hänsyn till!
(Taxi Stockholm, På väg hem från affären, fredag, kl 1600)

4. När jag parkerat på enkelriktade gatan och lyfter ut mina matkassar kan Du och din Taxi komma sättande i omotiverat hög fart mot enkelriktningen och vifta ivrigt åt mig att det faktiskt är jag som måste flytta på mig.
Eftersom Du ju faktiskt kör taxi och därför varken behöver ha körkort eller veta hur man hittar i staden där du jobbar och det måste alla andra ta hänsyn!
(Taxi Stockholm -Faktiskt en annan!, utanför huset, fredag kl 16.10)

Som sagt; Det finns så mycket att reta sig på. Men dessa beteenden vinner inte min vänskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar