torsdag 26 april 2012

Men skynda på då - Elgiganten!

För många veckor sedan satt jag och sonen och tittade på filmklipp i min bärbara. I sitt upprymda tillstånd började sonen trampa med fötterna och vips hade han sparkat av elkontakten till datorn. Kontakten försvann in i datorns innandöme och mina fåfänga försök att pillra fram den misslyckades. Efter veckor av inaktivitet tog jag den till slut till återförsäljaren före påsk och bad att få den reparerad. Sin vana trogen lät den stora firman meddela att garantin gått ut och de nog inte kunde göra nåt. 
"Jag vet att garantin gått ut och jag har själv tagit sönder den men på den firma jag fick rekommenderad av er svarade nån som inte var skrivkunnig på mitt mejl när jag skrev och frågade om de kunde laga datorn och vad det skulle kosta och meddelade att de inte gjorde den typen av reparationer. Nu står jag här och frågar igen om ni kan åta er att laga min dator." Så sa jag till den annars trevlige kundmottagar-ynglingen.


Förra måndagen fick jag meddelade på SMS om att mina reservdelar var beställda och att det skulle ta 6-8 dagar innan de kommit. Nu har det gått snart en månad och inga nyheter om hur reparationerna framskrider.


Återigen kan jag konstatera att jag lyckats skaffa en teknisk pryl vars elektroniska innehåll är så exklusivt att det verkar behöva specialbeställas och förmodligen tillverkas enligt verkstadens specifikation.

 Jag ser nu bara fram mot att Elgigantens kundtjänst får tummen ur nån gång så jag kan få tillbaka min dator så att bloggandet kan återupptas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar