Det är väl inte utan att jag haft synpunkter på elbolagen och deras vinstuttag, prissättning och arbetsmetoder. Själv lider jag under Fortum, men inser att de alla har samma metoder, priser och etik, eller brist därav. Senaste inlägget i debatten står EOn för som med tämligen tveksamma metoder tecknat elavtal med nyanlända Somalier i Bräcke.
Artikel i Aftonbladet
Människor som varit i Sverige i några veckor, inte talar svenska och tydligen i de flesta fall är analfabeter har övertygats om att det viktigast man behöver som nyanländ i Norrlands Inland är ett 24-månaders elavtal.
Därför gläder det mig att det ibland blänker till ett ögonblick när man är lite mer klarsynt än man tänkt sig, särskilt om man arbetar som presstalesman för ett elbolag:
” Enligt Eon finns det fler orsaker till att dörrknackningen stoppas. Bland annat har äldre personer känt sig osäkra.
– En del
har till och med varit rädda och undrat om någon försöker lura dem, säger
presschef Torbjörn Larsson till TT.
Jo, men visst serr’u. Man kan ju någon gång i ibland, undantagsvis, få för sig att ni i elbranschen INTE försöker luras och skörta upp era kunder. Men vanligtvis förefaller väl just "luret" att vara utgångsläget. Eller?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar